Сьогодні ми говоритимемо про інформаційні процеси, адже саме питання про них і стали причиною виникнення науки інформатика. У 5-му класі ви вже ознайомилися з наступними поняттями: "повідомлення", "інформація", "дані", "носії даних", "інформаційний процес". Всі ці терміни пов'язані із нашою сьогоднішньою темою: "Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень".
Опрацювання даних – це процес отримання нових даних з наявних. Отримувати такі нові дані можна шляхом кодування. Кодування повідомлення – це процес заміни однієї послідовності сигналів, якою подано повідомлення, на іншу послідовність сигналів. Таким чином під час війні виникали різноманітні "шифровки", за допомогою яких розвідникам або полководцям передавали інформацію та розпорядження. Та й Ви самі, гадаю, не раз використовували різноманітні шифри, щоб передавати інформацію своєму другові у такій формі, захистивши її від сторонніх очей. Люди кодували повідомлення з давніх давен. Наприклад, з історії добре відомий шифр Цезаря, Азбука Морзе, шрифт Брайля, семафорна азбука (її використовують моряки). Сучасні людина часто зустрічається із закодованими повідомленнями у повсякденному житті. Наприклад:
тощо.
Для того, щоб зрозуміти початкове повідомлення маючи закодоване, ми повинні знати правила (алгоритми) кодування. Вони можуть бути дуже різними. Якщо алгоритм кодування нам відомий, то ми можемо декодувати повідомлення. Декодування повідомлення – це процес отримання початкового повідомлення із закодованого. На уроках інформатики ми будемо зосереджувати увагу саме на тих алгоритмах кодування, які застосовують при роботі з даними у ЕОМ.
Немає коментарів:
Дописати коментар