До навчальних досягнень учнів з інформатики, які підлягають оцінюванню,
належить:
‑ теоретична база знань: уявлення
про інформацію, її властивості, інформаційні процеси та інформаційні системи,
загальні принципи розв'язування задач за допомогою комп'ютера з використанням
програмного забезпечення загального та конкретно-предметного призначення,
формулювання проблем і постановку задач, побудову відповідних інформаційних моделей,
основи алгоритмізації і програмування, принципи будови та дії комп'ютера,
уявлення про можливості використання глобальної мережі Інтернет, пошук
потрібних відомостей.
‑ практичні навички: навички
роботи з пристроями введення-виведення даних, прикладним програмним
забезпеченням загального і навчального призначення - програмами технічного
обслуговування апаратної складової, операційними системами, програмами для
архівування файлів, антивірусними програмами, редакторами текстів, графічними
редакторами, засобами підготовки комп'ютерних презентацій та публікацій,
табличними процесорами, системами управління базами даних,
інформаційно-пошуковими системами, експертними системами. мультимедійними
комп'ютерними енциклопедіями, педагогічними програмними засобами для
комп'ютерної підтримки навчання з різних предметів, програмами-браузерами для
перегляду гіпертекстових сторінок, програмами для роботи з електронною поштою
та телеконференціями, пошуку потрібних відомостей в глобальній мережі Інтернет,
створення гіпертекстових сторінок тощо; навички складання, описування та
реалізації найпростіших алгоритмів і програм з використанням різних засобів їх
подання, зокрема деякої мови програмування.
Оцінювання якості підготовки учнів з інформатики здійснюється в двох аспектах:
рівень володіння теоретичними знаннями та здатність до застосування вивченого
матеріалу у практичній діяльності.
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами
діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень школярів з інформатики,
що відображено в таблиці і побудовано таким чином, що досягнення певного рівня
навчальних досягнень передбачає, що усі вказані для попередніх рівнів знання,
уміння і навички опановані учнем.
Рівні навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) розпізнає окремі об'єкти, явища і факти предметної
галузі; знає і виконує правила техніки безпеки під час роботи з комп'ютерною
технікою
|
2
|
Учень (учениця) розпізнає окремі об'єкти, явища і факти предметної галузі
та може фрагментарно відтворити знання про них
|
|
3
|
Учень (учениця) має фрагментарні знання при незначному загальному їх
обсязі (менше половини навчального матеріалу) при відсутності сформованих
умінь та навичок
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) має початковий рівень знань, значну (більше половини)
частину навчального матеріалу може відтворити репродуктивно; може з допомогою
вчителя виконати просте навчальне завдання; має елементарні, нестійкі навички
роботи на комп'ютері
|
5
|
Учень (учениця) має рівень знань вищий, ніж початковий; може з допомогою
вчителя відтворити значну частину навчального матеріалу з елементами логічних
зв'язків; має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних
на комп'ютері
|
|
6
|
Учень (учениця) знайомий з основними поняттями навчального матеріалу;може
самостійно відтворити значну частину навчального матеріалу і робити певні
узагальнення; вміє за зразком виконати просте навчальне завдання; має стійкі
навички виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) вміє застосовувати вивчений матеріал у стандартних
ситуаціях; може пояснити основні процеси, що відбуваються під час роботи
інформаційної системи та наводити власні приклади на підтвердження деяких тверджень;
вміє виконувати навчальні завдання, передбачені програмою
|
8
|
Учень (учениця) вміє аналізувати навчальний матеріал, в цілому
самостійно застосовувати його на практиці; контролювати власну діяльність;
самостійно виправити вказані вчителем помилки; самостійно визначити спосіб
розв'язування навчальної задачі; вміє використовувати довідкову систему
|
|
9
|
Учень (учениця): вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання
на практиці; вміє систематизувати і узагальнювати отримані відомості; самостійно
виконує передбачені програмою навчальні завдання; самостійно знаходить і
виправляє допущені помилки; може аргументовано обрати раціональний спосіб
виконання навчального завдання; вільно володіє клавіатурою
|
|
IV. Високий
|
10
|
Знання, вміння і навички учня (учениця) повністю відповідають вимогам
державної програми. Учень (учениця) володіє міцними знаннями, самостійно
визначає проміжні цілі власної навчальної діяльності, оцінює нові факти,
явища; вміє самостійно знаходити додаткові відомості та використовує їх
для реалізації поставлених перед ним навчальних цілей, судження його (її)
логічні і достатньо обґрунтовані; має певні навички управління інформаційною
системою
|
11
|
Учень (учениця) володіє узагальненими знаннями з предмета; вміє планувати
особисту навчальну діяльність, оцінювати результати власної практичної
роботи; вміє самостійно знаходити джерела різноманітних відомостей і
використовувати їх відповідно до мети і завдань власної пізнавальної
діяльності; використовує набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях;
вміє виконувати завдання, не передбачені навчальною програмою; має стійкі
навички управління інформаційною системою
|
|
12
|
Учень (учениця) має стійкі системні знання та продуктивно їх
використовує; вміє вільно використовувати нові інформаційні технології для
поповнення власних знань та розв'язування задач; має стійкі навички
управління інформаційною системою у нестандартних ситуаціях
|
Немає коментарів:
Дописати коментар