16 трав. 2016 р.

Навчальні проекти: за чи проти

Незважаючи на всю "безвихідь" у навчанні, яку змальовує свідомість багатьох учнів, вчитися таки доводиться. І як би дивно це не звучало, але всі самі обирають, що саме вони робитимуть у школі. Одні будуть проводити свій час на уроках із користю, відкриваючи для себе щось нове, інші - будуть тонути у трясовинні безнадійної туги і суму. Як би там не було, а те питання, яке я пропоную зараз до обговорення, стосується усіх. Навіщо витрачати свій час на що-небудь, коли можна витратити його з користю? Навіть несвідомо Ви так чи інакше щось чуєте і бачите на уроках. Навіть дуже незначні знання-струмочки кожен із нас може самотужки перетворити у повноводну річку, якщо почне своє власне дослідження, яке базуватиметься на них. Коли ми розповідаємо комусь про щось нове для нас, навіть не дуже зрозуміле, то починаємо осмислювати інформацію і самі вже сприймаємо її інакше – більш глибоко. У цьому і полягає вся краса проектної діяльності. Створюючи проект, кожен може показати на що він здатен і втілити свої творчі фантазії, вразити інших. Чи багато від Вас чекають оточуючі? Не завжди ми можемо оцінити адекватно ставлення інших до себе та своєї діяльності. Але вразити можна завжди, завжди можна приємно здивувати. Головне – захотіти цього.

Сьогодні Ви маєте можливість зробити будь-який проект. Він може бути нецікавим і незначним етапом Вашого навчання, його ніхто не запам'ятає і про нього ніколи не згадають. Ну "поставлять оцінку"... і всі забудуть. А можете витрати трошки більше часу та фантазії і довести усім, що Ви щодня зростаєте як особистість, що глибоко мислите, що маєте талант. В кожному навчальному предметі шкільного курсу є своя магія. Питання тільки в тому, чи здатен ти стати чарівником, хазяїном цієї магії. Для того, щоб розкрити будь-яку тему, її потрібно відчути, відчути і мозком і душею. А інакше ніяк, інакше час витрачено дарма. І тільки тоді, коли мозок вже склав ідеальну картинку, коли виникло багато додаткових запитань і знайдено всі відповіді, може зародитися справжній проект.
І тільки що ми справді склали алгоритм створення проекту: 1) усвідомити про що хочете та можете розповісти, та для чого це робити; 2) розробити план захоплюючої розповіді (щоб нічого не пропустити); 3) знайти відповіді на всі запитання, які виникали у Вас, коли Ви розбиралися з цією темою; 4) вибрати засоби (у нашому випадку –  програмне забезпечення), які допоможуть вразити інших, захопити їх магією науки; 5) надати Вашій "магії науки" нової вражаючої форми, яка буде для всіх доступною та зрозумілою (щоб Вас змогли оцінити); 6)продемонструвати оточуючим, що Ви витратили час із користю і вони теж, слухаючи Вас.
Я від щирого серця бажаю успіху усім тим, хто воліє не "витрачати час", а "проводити його з користю"!

2 коментарі: